sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Haastava juttu

Kerällä ja levällään-blogin Kerä ilahdutti minua tällä 11 kysymystä-haasteella (Kiitokset Kerälle!), joten täältä pesee vastauksia!  Haasteen säännöt ovat seuraavanlaiset:

  1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
  2. Haastetun pitää vastata haastajan 11 kysymykseen haastetuille.
  3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
  4. Haastettujen tulee valita 11 blogia, joilla on alle 200 lukijaa.
  5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.
  6. Ei takaisin haastamista.
Säännöt on kuitenkin tehty rikottaviksi, joten nelos- ja vitoskohtaa en aio noudattaa, sillä olen tämän haasteen tehnyt peräti kaksi kertaa aikaisemminkin (Ne löytyvät täältä ja täältä.) Kysymyksiin on kuitenkin aina mukava vastailla, joten päätin tämän haasteen kummiskin tehdä.

11 asiaa minusta

  1. Olen melkoisen pitkä.
  2. Ja kun pituus tuli puheeksi, uskokaa tai älkää, en ole koskaan käyttänyt korkokenkiä, ihan siitä syystä, ettei pää olisi aivan pilvissä.
  3. Olen myös sen ikäinen, ettei korkokengättömyys ole niin iso järkytys, mitä aikuiselle olisi.
  4. Harrastan paljon musiikkia: olen soittanut viulua yli kahdeksan vuotta ja soitan edelleen, laulan kuorossa ja soitan huilua.
  5. Esiintymisiä minulla on välillä vähän turhankin paljon (vaikka niistä nautinkin) : vähän ajan päästä on sellainen viikko, että esiinnyn viisi kertaa, joka on kevätviikoksi aika paljon. Joulun alla keikkoja saattaa olla lähemmäs kymmentä viikossa.
  6. Minun pitäisi tällä hetkellä olla lukemassa ruotsin kokeeseen, joka mukavasti on heti pääsiäisloman jälkeen.
  7. Minulla on pitkät, ruskeat ja kiharat hiukset, jotka näin talvi/kevätaikaan kaikessa sähköisyydessään ja pörröisyydessään muistuttavat varmaan enemmän leijonan harjaa.
  8. Rakastan kesää ja joessa uimista.
  9. Ja uimiseen liittyen, talviturkki tuli kastettua pois jo tämän kuun alussa.
  10. Rakastan kuunnella linnunlaulua, nytkin tätä kirjoittaessani on ovi auki, että peippojen ja muiden kevätlaulut kuuluisivat.
  11. Olen vasta tykästynyt kuvien muokkaamiseen: ennen pidin sitä jopa huijauksena, mutta nykyään olen todellakin sitä mieltä, että se on arvostettava taito, ja haluaisinkin oppia muokkaamaan kuvia paremmin.
Kerän kysymykset minulle

1. Suurin ilosi?   
 Ihanat ystävät, jotka aina jaksavat piristää minua!

 2. Inhokkiruokasi, eli mitä et pistäisi ikinä suuhusi?  
Tätä on kyllä valitettavasti tullut joskus suuhun pistettyä, mutta ainakin opin, että toista kertaa en pistä. Kyseessä on perinneherkku rössypottu, joka koulun ruokalassa aiheuttaa yhdelle jos toisellekin inhon väristyksiä ja nälkäisiä päiviä, jos edes kasvisruokavaihtoehtoa ei ole tarjolla pelastukseksi.

3. Lempipaikkasi kotona?   
Terassille kesällä ripustettava riippukeinu jossa on ihana lukea ja unelmoida.

4. Kotoilu vai matkailu?     
Jaaa... Tämä on paha! Rakastan matkustamista, mutta toisaalta se ei tuntusi miltään, jos ei kotonakin saisi olla. Toisaalta taas kotonakin on kivaa, mutta taidan silti vastata, että matkailu, sillä uusien paikkojen näkeminen ja uusien elämysten kokeminen on ihanaa!

5. Kirja vai tv?     
Kirjakirjakirjakirja!!! Rakastan lukemista ja minulla on aina pakko olla kirja kesken! Telkkaria taas tulee katsottua harvemmin, eikä se muutenkaan vedä vertoja lukemiselle.

6. Lempiesineesi/asiasi?
Tämäkin on hankala. Tuohon lempiasiaan en uskalla vastata mitään, sillä asioita joista pidän, on niin paljon, mutta on lempiesineenkin valitseminen hankalaa. Minulla on useita tärkeitä tavaroita, mutta ehkä kummiskin (ainakin nyt mieleen tulleista) on yksi ylitse muiden, ja sen mukana tulee myös yksi lempiasioistani: musiikki ja soittaminen.



7. Heti vai huomenna?
Heti! Odottaminen on tylsää ja ikävätkin asiat on parempi hoitaa heti pois alta.

8. Sisustusvärisi?
Tämän ikäisenä kun vielä luonnollisesti asun vanhempien luona, ei minulla ole paljoakaan valtaa muuhun sisustukseen kuin oman huoneeni, mutta siellä valtavärinä on tumma turkoosi, jota löytyy yhden kokonaisen seinän muodossa sekä lisäksi matossa, korissa ja tyynyissä ainakin.

9. Tip top vai hälläväliä?
Tämä tietysti riippuu hieman asiayhteydestä, mutta yleisesti ottaen tip top. En tykkää hoitaa asioita huonosti, vaikka en mikään perfektionisti olekaan (paitsi ehkä joissai asioissa). Hälläväliä ovat kuitenkin esimerkiksi kaikkien muiden kauhu: kirjoituspöytäni laatikot, jotka saavat olla täysin epäjärjestyksessä niin  kauan kun minä vaan löydän niistä tarvitsemani asiat nopeasti.

10.  Lempivuodenaikasi?
KESÄ! Ei ole mitään ihanampaa kuin loma, jäätelö, ystävät ja uiminen.

11. Löytyykö viherpeukaloa?
Jonkin verran, mummi on kouluttanut pienenä perunamaalla hyväksi kitkijäksi ja joka kesä kyllä laitan oman pienen kasvimaan. Huonekasveja lötyy tällä hetkellä omasta huoneesta... Kymmenen? Tämmöinen ihanuus on tällä hetkellä kukassa:



Siinäpä oli taas kaikenäköistä tietoa minusta. Ulkona paistaa aurinko ihanasti, niin jospa sitä nappaisi ruotsin kirjan ja menisi vaikka ulos lukemaan...
Kiitoksia Kerälle lukijaksi liittymisestä ja oikein aurinkoista pääsiäistä kaikille!
Emilia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti